Hur marknadsför man sin sexsajt?

elektronikvinnaren_dildoonline

Hur marknadsför man sin sajt som säljer sexrelaterade produkter?

Tja, har man inga problem med samvetet så köper man såklart likes till sin facebook-sida av ökända bedragare för en billig penning, något som sajterna Dildoonline.se och LyxigaSexleksaker.se valde att göra i december.

Det som ofta skiljer när bluffsidor som Elektronikvinnaren marknadsför såna här sidor är att det tas till ett annat knep för att lura fler: maskering av namnet med tinyurl-länkar.

Klickade man på den aktuella länken kom man till något som kunde se ut så här:

tinyurl_dildoonline

I Dildoonlines fall har det alltså så gott det försökt döljas vad det är som man behöver gilla för att delta i den falska tävlingen.

Den uppmärksamme (nåja) ser ju i adressfältet vad det handlar om, men många tänker förstås inte på det utan gör misstaget att gilla i hopp om att vinna surfplattan (som inte finns).

Extra dumt blir det när vi vet att det är mycket barn som gillar bluffsidorna (läs Godis Tävlingar) och som därmed tyvärr kan ha lurats till att gilla dessa sexsidor. Det är dock knappast något som de ansvariga ser som ett problem, i alla fall inte de ansvariga bakom bluffsidorna…

Av den mailkontakt att döma med de båda sajterna som vi tagit del av (tack återigen till Peter) ser vi att det i Lyxiga Sexleksakers fall är svenskafblikes.se, d.v.s. Mathias Dios projekt, som man köpt tjänsten av, och att man tvärtom blivit informerade om att sidans namn ”klart och tydligt” skulle synas för användarna.

lyxiga_sexleksaker lyxiga_sexleksaker_2

Till skillnad mot LyxigaSexleksaker.se valde Dildoonline.se att inte avsluta samarbetet utan fortsatte istället att dyka upp i nya ”tävlingar” på bluffsidorna.

Här en bild från 26/12 och vem som helst kan själv kolla vart länken leder:

tinyurl_dildoonline_2

På bilden längre upp ser vi att Dildoonline.se den 12/12 hade 255 likes. Nu knappt en månad senare är siffran 1270. Vågar man gissa att det var 1000 likes som köptes? LyxigaSexleksaker.se står å sin sida i skrivande stund på 377 likes…

Vad vi har förstått ska även ägaren av Dildoonline.se ha köpt likes till en annan sida ett halvår tidigare. Inget engångsmisstag där med andra ord…

Avslutningsvis tyder förstås denna koppling mellan Dios svenskafblikes.se och Itanis facebook-sidor på att de båda återigen samarbetar.

UPPDATERING 2014-02-11: Dildoonline.se fortsätter skaffa nya likes på samma sätt som tidigare (Här ser vi även Körkort.se, den sida som varit överlägset flitigast med att köpa likes det senaste året)

dildo_korkort

I en tråd på familjeliv.se skriver dessutom ägaren av sajten, här med namnet jjohan, att han själv har handlat av Dildoonline.se utan några problem (!)

jjohan1 jjohan2

UPPDATERING: Sajtens ägare frågar sig dessutom hur det kan komma sig att så många gillar sidan när ens vänner kan se det (!)

dildoonline_familjeliv

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s